Kontakt z FlyandWatch

Domena i konta pocztowe Flyandwatch chwilowo nie działają. Nasze serwery ze stronami internetowymi i wiadomościami email znajdują się w serwerowni OVH, którą zajął pożar. Do odwołania prosimy kierować korespondencję na adres:
awaria@garden-label.pl.

O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Za utrudnienia przepraszamy!

Zespół FlyandWatch

Piątek,12 marca 2021 r.

Szanowni Państwo, prosimy o uzupełnienie danych w formularzu w celu uruchomienia Państwu kont pocztowych:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=9v60A4yQc0mUkNjCw5SUiQK79U83oqhEq6edqYsE9IZUOFFIM0pFMzhRWEFJTTBORUVRNkJaOUhDNSQlQCN0PWcu

Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość
Zespół FlyandWatch

 

OVH prowadzi dalsze prace zmierzające do udostępnienia danych Klientom. Nadal także ocenia zakres szkód wywołanych pożarem. Priorytetem jest zapewnienie infrastruktury dla wszystkich poszkodowanych Klientów i udostępnienie wglądu w usługi.

Czwartek, 11 marca 2021 r.

Zniszczenia wywołane pożarem w jednym z 4 centrów danych OVH w Strasburgu, SBG2, są bardzo poważne. Zgodnie z przekazanymi przez OVH informacjami, strażacy interweniowali natychmiast, jednak nie mogli opanować pożaru – ogień zniszczył serwerownię SBG2 i 4 z 12 pomieszczeń w SGB1, zagrażał pozostałym budynkom (SBG3 i SBG4). Zespoły techniczne OVH przygotowały w nocy i wysyłały do centrum danych w Strasburgu sprzęt potrzebny do utworzenia tymczasowego pokoju sieciowego.

Awaria w Strasburgu, wywołała dalsze konsekwencje i przeciążenia systemów. Polski system DNS do zarządzania domen także ma problemy.
Naszym priorytetem jest przekierowanie domen na serwer tymczasowy, by uruchomić Państwu funkcjonalność internetowych kont pocztowych.

Poniżej informacje przekazane przez OVH:

Pożar w naszej siedzibie w Strasburgu

O godzinie 00:47 w środę, 10 marca 2021 r., Wybuchł pożar w jednym z naszych 4 centrów danych w Strasburgu, SBG2. Należy pamiętać, że witryna nie jest klasyfikowana jako witryna Seveso.
Strażacy natychmiast interweniowali, aby chronić nasze zespoły i zapobiec rozprzestrzenianiu się pożaru. O 2:54 w nocy odizolowali teren i zamknęli jego obwód.
Do 4:09 pożar zniszczył SBG2 i nadal stanowił zagrożenie dla pobliskich centrów danych, dopóki straż pożarna nie opanowała pożaru.
Od 5:30 strona była niedostępna dla naszych zespołów z oczywistych względów bezpieczeństwa, pod kierownictwem prefektury. Ogień jest teraz opanowany.

Odczuwamy ulgę, że nikt nie doznał kontuzji, ani wśród naszych ekip, ani wśród strażaków i służb prefektury, którym dziękujemy za wzorową mobilizację po naszej stronie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odczuwamy ulgę, że nikt nie doznał kontuzji, ani wśród naszych ekip, ani wśród strażaków i służb prefektury, którym dziękujemy za wzorową mobilizację po naszej stronie.

Dzięki naszym 15 centrom danych w Europie nasze zespoły techniczne i handlowe są w pełni zainwestowane, aby wspierać naszych klientów, wdrażać rozwiązania i łagodzić skutki niedostępności naszej siedziby w Strasburgu. Naszą misją jest dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości usług wspierających ich działania online i wiemy, jak jest to dla nich ważne. Serdecznie przepraszamy za trudności i wyzwania spowodowane przez ten pożar. Zobowiązujemy się nadal z jak największą przejrzystością komunikować się z przyczynami pożaru i jego konsekwencjami.
Obecnie oceniamy wpływ tego incydentu i będziemy jak najbardziej przejrzyście informować o postępach naszych analiz i wdrażaniu rozwiązań.

Status centrum danych w Strasburgu
SBG1: Pokój sieciowy jest OK – 4 pokoje zniszczone – 8 pokoi OK
SBG2: zniszczony
SBG3: UPS nie działa – sprawdź, czy serwer nadal trwa
SBG4: Brak wpływu fizycznego

Brak restartu dzisiaj dla SBG1, SBG3 i SBG4

Plan na najbliższe 2 tygodnie:
1) Przebudowa 20KV dla SBG3
2) Odbudowa 240 V w SBG1 / SBG4
3) Weryfikacja DWDM / routerów / przełączników w pomieszczeniu sieciowym A (SBG1).
Sprawdzanie włókien Paryż / Frankfurt
4) Przebudowa sieci światłowodowej B (SBG5) w Paryżu / Frankfurcie

Będziemy Cię informować na bieżąco w miarę rozwoju sytuacji.

Środa, 10 marca 2021 r., godz. 14:56

Oficjalne oświadczenie OVH

Firma OVH wydała oficjalne oświadczenie w sprawie pożaru serwerowni w Strasburgu. Informuje w nim, że pożar wdarł się do pomieszczenia, znajdującego się w jednym z czterech centrów danych (SBG2) w Strasburgu. Pożar ugaszono, nikt z pracowników ani strażaków nie został ranny. OVH zadeklarowało dołożenie wszelkich starań, by konsekwencje pożaru były odczuwane przez Klientów jak najkrócej. Powołano zespoły techniczne i komercyjne do wdrażania rozwiązań i łagodzenia wpływu niedostępności serwerowni w Strasburgu.

Oto treść oświadczenia:

Środa, 10 marca 2021 r., godz.13:00

Domeny, strony i sklepy internetowe oraz konta pocztowe Klientów Flyandwatch nie działają. Pożar w największej serwerowni OVH

Takich wiadomości nie spodziewał się nikt. W nocy z wtorku na środę pożar zajął budynek serwerowni firmy OVH w Strasbourgu. Zniszczenia dotknęły tysięcy serwerów z danymi wielu firm, w tym także FlyandWatch.

Kontakt z nami i świadczone przez nas usługi są chwilowo ograniczone. Nie działają:

  • domeny
  • sklepy i strony internetowe
  • elektroniczne konta pocztowe
  • bramki API
  • integratory
  • systemy certyfikatów SSL
  • wtyczki sklepowe
  • konta ftp.

Za utrudnienia bardzo przepraszamy. Sytuacja jest niezależna od nas. Na ten moment nie możemy przywrócić danych – francuskie serwerownie OVH zostały czasowo wyłączone. Usunięcie awarii może potrwać kilka dni.

Awaria serwerowni OVH. Pożar. Źródło Fot. @abonin_DNA/twitter
Awaria serwerowni OVH. Pożar wybuchł w nocy z wtorku na środę. Objął dwa budynki. Pozostałe zostały czasowo wyłączone z użytkowania. Źródło Fot. @abonin_DNA/twitter

Problem na olbrzymią skalę

W centralnej serwerowni firmy OVH znajduje się około 400 tys. serwerów. Z usług korzysta 1,5 mln klientów, w tym nie tylko nasza, lecz także duże korporacje jak Auchan, Societe Generale, Louis Vitton czy ING, Senuto.pl, Bonito.pl, Fangol.pl, Sunwell.pl, serwisy TOPR, narzędzie Wysyłam z Allegro, system do integracji sprzedaży e-commerce BaseLinker, którego niedostępność przekłada się bezpośrednio na sprzedaż m.in. na Allegro. Cześć serwisów nie działa zupełnie, inne napotykają problemy wynikające z utraty kontaktu z systemami umieszczonymi na hostingu OVH.

W pożarze spłonęły dwa budynki serwerowni. Pozostałe, znajdujące się poza obszarem pożaru, zostały czasowo wyłączone.
Trudno więc określić, kiedy sytuacja się unormuje. Faktem jest jednak, że w najbliższych godzinach a nawet dniach korzystanie z Państwa usług poprzez strony, sklepy internetowe i konta pocztowe NIE BĘDZIE MOŻLIWE.

Prosimy o przesunięcie komunikacji z Klientami i Kontrahentami na komunikatory lub bezpłatne serwisy webmail.

Kiedy działanie stron www zostanie przywrócone? Co z danymi firmy?

Nie otrzymaliśmy oficjalnej informacji o tym, czy nasze serwery ucierpiały w pożarze. Na ten moment opieramy się na oficjalnym komunikacie firmy OVH:

„We finished to shutdown the UPS in SBG3. Now they are off. We are looking to enter into SBG3 and check the servers. The goal is to create a plan to restart , at least SBG3/SBG4, maybe SBG1. To do so, we need to check the network rooms too.”

Jesteśmy w pełnej gotowości. Dane z backupu przywrócimy, gdy tylko będzie to możliwe. Sytuacja niestety jest niezależna od nas. Wyłączone bloki serwerowni OVH nie zostaną dziś uruchomione – strażacy muszą nie tylko zabezpieczyć, ale też ochłodzić miejsce pożaru i obszaru wokół. Na ten moment mamy niestety związane ręce. Czekamy na informacje o możliwości przywrócenia systemu do działania.

Kontakt z FlyandWatch

Domena i konta pocztowe Flyandwatch także nie działają. Korespondencję prosimy kierować na adres:

awaria@garden-label.pl.

O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Za utrudnienia przepraszamy!

Zespół FlyandWatch